Saturday, August 30, 2008

Diary 30 Aug 2008

Hari ni aku x de ke mana-mana. Mula2 plan nak pegi polish kereta, hmm tapi skrg musim hujan plak. So next time je la pegi....tapi for sure sblm raya :D

Tgh hari tadi aku habiskan masa transfer data2 drp business laptop aku ke portable hard disk. Sebabnya IT guy kat company aku dah call yang Tuesday ni aku dapat laptop baru. Pelik jugak sbb aku baru je pakai setahun laptop ni dia dah nak tukar baru. Anyway x pe la, aku OK je kalau nak tukar yang baru hehe. For sure it still be HP notebook. Good thing is spec laptop baru nanti CD combo integrated with the body. Compare dgn yg skrg, aku kena cucuk USB kalau nak pakai CD, leceh tu. Aku tak tahu model apa yg aku dapat nanti, but for sure kecik dan boleh pakai docking station mcm yg skrg ni.

Petang tadi ada friendly game bola kat padang RRI Sg. Buloh. Team Ladong FC vs Dusun FC. Team aku (Ladong FC) menang besar hari ni 5-0. Aku patutnya boleh tambah gol banyak lagi... Tapi, banyak pulak peluang aku sia-siakan. Aku dah main ngan team Ladong ni since tahun 2002 lagi. So kiranya Ladong ni dah berumur 6 tahun la.

Balik main bola, aku tengok 1st news Buletin Utama ada sibiji lagi kapal M*SC kena hijack. What! Kes sebelum ni x settle lagi, skrg tambah lagi kes baru? Hmm kesian kat anak2 kapal la. So skrg total 2 chemical tankers ditahan LANUN. Harap2 semuanya selamat nanti, kalau tak MERDEKA tahun ni x bermakna apa-apa untuk mereka. Amin.

-----------------------
Sent From My Nokia E71 Wireless Handheld

1 comment:

Ejey M. said...

Sapa ntah citer kt aku, lanun ni sbnrnya askar Indonesia yg ilang kuasa, xde gaji di negara sendiri, thats y derang cari duit cara mcm tu. Derang professional, siap dgn gadgets soldier bagai. Dulu yg tahan anak kapal Japanese, then stay kt pulau2 kecik area Thai. Ko tahu la kan, Japan je satu2nye negara yg bayar tebusan kalau kene ransom. Wakil Jap Gov siap dtg dr Japan, then Msian Military jd org tengah settle bawak duit g byr that lanun kt kepulauan Thai.