Wednesday, January 07, 2009

Bunga Kelana 10


Tadi masa aku attend survey kat dalam MMHE, aku ternampak kapal ni. Aku tengok je nama kapal, sah mmg aku kenal. Inilah kapal no.4 delivered time project newbuilding kat Korea dulu. Kapal ni delivered in 2004 dlm bulan 8 camtu. So skrg umur dia dah nak masuk 5 tahun la. Nampaknya dia datang sini for her first Special Survey.


Pelik jugak aku tengok kapal ni, ye lah yg bahagian topside colour orange tuh dulu sebenarnya dicat warna hitam. Maybe time first docking dulu dah tukar colour spec. Funnel pun nampaknya dah ditukar logo. Hmm, terjumpa jugak aku kapal yang aku involved project dulu.


-----------------------
Sent From My Nokia E71 Wireless Handheld

2 comments:

Anonymous said...

Aku biasa tengok topside warna oren tu.. itu warna topside AET. Sbb kapal tanker under AET.

Adam R said...

jumpa kapal ni masa deliver kembar dia, kelana 9.. sempatla aku sembang2 ngn 1st commanding master kapal ni sblm kapal aku, k9 cabut lari dari koje sblm kna blasah typhoon