Wednesday, March 28, 2007

S'pore visit

Semalam baru je balik dari S'pore. Termasuk yang semalam punya, so far aku rasa dah 3 kali pergi S'pore dalam masa 3 minggu. Mula2 pergi sana memang excited, ye lah sebab x pernah sampai S'pore tuh. Memang country S'pore ni nampak macam best jugak la. Bandar dia bersih, banyak pokok2 dalam bandar. Yang menarik aku rasa kat kawasan Orchard Road tuh.... utk pejalan kaki, memang disediakan ruang yang luas dan rasa best je jalan tepi2 jalan tuh. Aku pun takde la sempat nak pusing S'pore tu habis2, cuma sempat la observe dan buat perbandingan apa yang bagusnya S'pore compare to Malaysia.

Yang bagus aku rasa for sure public transport dia orang dan juga town planning dia org la. memang tersusun habis aku rasa, tapi Malaysia pun apa kurangnya....semuanya boleh diperbaiki lagi.

Semalam punya visit penat sikit la sebab kena apply for work pass dan naik kapal. Nasib baik kapal kat port quay je. Lama jugak la spend kat atas kapal tu discuss ngan Master & Chief Engineer.... daripada pagi sampai petang.

15 April ni x sure lagi whether aku kena pergi Sydney, Australia ke tak. Kalau pergi, memang bagus jugak untuk aku gain experience pasal kerja ni. Tapi Boss aku give option la kat aku sebab dia tahu wife aku dah nak deliver bulan 5 ni. So tengok la macam mana nanti.

No comments: